How to find finance object ? 如何找到金融標的 ?


To show or add a finance object by Bot Finance, you need input correct ticker like NASDAQ:GOOGL, the ticker combine by two part, exchange and stock symbol.

要用Bot Finance顯示或新增金融標的,需要輸入正確的代號,像是NASDAQ:GOOGL,這代號由兩個部分組成,交易所與代號。

exchange:symbol

Exchange means stock exchange, if you try to find Tesla Inc on NASDAQ,the ticker's exchange will be NASDAQ and symbol will by TSLA, so you can input "show NASDAQ:TSLA" to display it, or using shortname "show us:tsla" to get same result, BTW upper/lower case all accept.

交易所(Exchange)指股票交易所,如果你想找到台股的台積電(2330),這標的的交易所將會是TPE,而股票代號會是2330,所以你可以輸入"show TPE:2330"來顯示資訊,或是使用簡寫"show tw:2330"取得同樣的結果,大小寫輸入都接受。

Bot Finance support following exchange now...
Bot Finance 目前支援下列的交易所
ExchangeNameShort Name
NASDAQNasdaq Stock Market(那斯達克) US
TPETaipei Exchange Market (台股) TW
TYOTokyo Stock Exchange(東京) JP
NYSENew York Stock Exchange(紐約) NY
HKGHong Kong Stock Exchange(香港) HK
SHAShanghai Stock Exchange(上海) SH
SHEShenzhen Stock Exchange(深圳) SZ
LONLondon Stock Exchange(倫敦) UK
FRAFrankfurt Stock Exchange(法蘭克福) DE
EPAEuronext Paris Stock Exchange(巴黎) FR
CURRENCYCurrency Rate(匯率) CUR
MUTFMutual Fund(共同基金)
developing
FUND

Example:
NY:TSM => Taiwan Semiconductor (TSMC 台積電) on NYSE
SZ:399001 => Shenzhen Stock Index 深圳指數
CUR:USDEUR => Currenct USD/EUR change rate 美金/歐元匯率






留言

  1. 回覆
    1. Hi Allen,

      Only listed stock can be search and add.
      只有上市股票才能被搜尋跟加入
      8299是上櫃股,目前沒有辦法,抱歉
      之後我會想想如何加入上櫃/興櫃股

      Died

      刪除
  2. 我的证词大家好。在这里作证,我是如何从本杰明先生那里拿到贷款的,因为我多次向各种贷款放款人申请,他们答应帮忙,但他们从来没有给我贷款。直到我的一个朋友把我介绍给本杰明·李先生,他答应帮助我,事实上,他确实做了他承诺,没有任何拖延。直到我见到了本杰明·李先生,我从未想过还有可靠的贷款人,他确实帮助了贷款,改变了我的信念。我不知道你是否在任何方式需要一个真正的和紧急的贷款, 可以自由联系本杰明先生通过 WhatsApp +1-989-394-3740 和他的电子邮件: Lfdsloans@outlook.com谢谢。.

    回覆刪除

張貼留言

這個網誌中的熱門文章

Hello Bot Finance

How to use ? 如何使用 ?